Hírek
2017. November 22. 05:00, szerda |
Külföld
Forrás: mti - fotó: illusztráció
Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar
- közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete ((Verband der Automobilindustrie e.V. - VDA) elnöke az ágazat tizennegyedik minőségbiztosítási konferenciáján Berlinben.
Elmondta, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem. Még nem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a jövőben - mutatott rá.
A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot - emelte ki. Az új hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak ugyanis megvan az az előnye, hogy a teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítja, nem csak az újonnan fogalomba helyezettekét - tette hozzá.
A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás terén is a nemzetközi élvonalban vannak. "A német autógyárak világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában. 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be. A tíz legnagyobb szabadalomtulajdonos közül hat német vállalat, négy közülük autógyár, kettő pedig beszállító" - mutatott rá Wissmann. Az elkövetkező három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre.
Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli. A megfelelő infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik a VDA becslése szerint.
Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, Nyugat-Európában 52 százalék, Norvégiában pedig 58 százalék.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 25. 08:48, szombat | Külföld
Kína szélesebb körű gazdasági nyitást ígér a következő ötéves terv időszakában
Kína a következő, 2026 és 2030 közötti ötéves terv időszakában tovább kívánja bővíteni gazdasági nyitását, különösen a szolgáltatási szektorban.
2025. Október 25. 08:45, szombat | Külföld
Brit miniszterelnök: el kell távolítani a világpiacról az orosz olajat és földgázt
2025. Október 23. 08:37, csütörtök | Külföld
Trump: Töröltük a találkozót Putyinnal, nem érezzük helyénvalónak
Egyúttal hatalmas szankciós csomagot lengetett be az amerikai elnök.
2025. Október 22. 07:00, szerda | Külföld
Elmaradhat a budapesti békecsúcs
Donald Trump két napon belül ígért döntést a Vlagyimir Putyinnal tervezett találkozót illetően.
