Hírek
2016. Szeptember 16. 11:24, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Megállt a kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek térnyerése

Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei első fél évben;
a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy 3,0 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, mint a gyártói márkás árucikkeké, a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele pedig 7,2 százalékkal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1 százalékkal - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.
A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket.
Az élelmiszerek esetében az első fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28 százalékkal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent.
A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételből 19 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint.
A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentős túlsúlyát - írja közleményében a Nielsen.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 09. 07:28, kedd | Belföld
Őszi hajózási szezon vette kezdetét a Balatonon
Szeptember 8-tól október 26-ig őszi menetrend szerint, ritkábban járnak a balatoni menetrend szerinti hajójáratok - közölte a Balatoni Hajózási Zrt. a honlapján.
2025. Szeptember 09. 07:25, kedd | Belföld
Orbán Viktor levélben követeli az Európai Uniótól Magyarország határvédelmi költségeinek megtérítését
2025. Szeptember 08. 07:13, hétfő | Belföld
Hegyi Zsolt: a MÁV-csoport jobban teljesített az idei főszezonban, mint a tavalyiban
2025. Szeptember 08. 07:07, hétfő | Belföld
Orbán Viktor: nemzeti konzultáció indul
A Tisza párt állítólagos adóemelési tervéről tervez konzultálni a kormány.