Hírek
2016. Május 05. 07:56, csütörtök |
Életmód
Forrás: mti
Nagy különbségek vannak a háztartások egészségügyi kiadásaiban
Nagy különbségek vannak a háztartások egészségügyi kiadásaiban - írta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Magyarország 2015 című kiadványában.
A KSH adatai szerint 2014-ben a háztartások éves kiadásaik 4,9 százalékát, 44 771 forintot adtak ki az egészségükre egy főre vetítve. Ennek legnagyobb hányadát (70 százalék) a gyógyszerek, gyógyáruk vásárlása tette ki, az összes kiadás 14 százalékát a járóbeteg-ellátásban, 3,5 százalékát a kórházi ellátásban költötték el.
A jövedelmi helyzet erőteljesen meghatározza az egészségre fordított összeg nagyságát: míg a társadalom leggazdagabb ötödébe tartozók az átlag 170 százalékát, addig a legszegényebb ötödbe tartozók a 32 százalékát költötték e célra.
Vélhetően a jövedelmi különbségek magyarázzák a településtípusok és a régiók közötti különbségeket is. Budapesten az átlag 133 százalékát, a községekben a 80 százalékát tették ki az egészségre fordított kiadások. A legtöbb pénz Közép-Magyarországon (115 százalék), a legkevesebb Észak-Magyarországon (77 százalék) és az Észak-Alföldön (83 százalék) jutott az egészségre.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 25. 08:47, szombat | Életmód
Vasárnap kezdődik a téli időszámítás
Vasárnap kezdődik a téli időszámítás, az órákat hivatalosan hajnali háromról két órára állítják át.
2025. Október 24. 08:40, péntek | Életmód
Klasszikus zene és néptánc várja az utasokat a Liszt Ferenc repülőtéren szerdán és csütörtökön
Klasszikus zene és néptánc várja az utasokat a Liszt Ferenc repülőtéren október 22-én és 23-án - mondta el Kiss-Hegyi Anita kulturális kapcsolatokért felelős államtitkár a TV2 Mokka című műsorában szerdán reggel.
2025. Október 23. 08:46, csütörtök | Életmód
Megnyílt a Lumina Park a Palatinus fürdőben
Megnyílt a Lumina Park a Palatinus fürdőben, a Varázsvilág elnevezésű fénypark 2026. március 1-ig látogatható - közölte a A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. az MTI-vel.
2025. Október 23. 08:32, csütörtök | Életmód
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről.
