Hírek
2021. November 28. 06:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Nőtt az ásványvíz-, üdítő- és gyümölcsléforgalom idén

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1,912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest,
de így is 4 százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakitól - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség az MTI-vel.
A közlemény szerint az első három hónapban az ízesített víz és szénsavas üdítőital kivételével minden terméktípus fogyasztása csökkent. A következő fél évben viszont jelentősen nőtt a forgalom, amit a közlemény a járvány enyhülésével, valamint a vendéglátás bővülésével magyaráz.
Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A második negyedévben 16 százalékkal, a harmadikban 9 százalékkal nőtt ugyan a forgalom, de a járvány előtti szinttől így is több mint 7 százalékkal maradt el.
Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd 6 százalékkal és 1 százalékkal nőtt. A korábbi időszakhoz képest 3 százalékos visszaesésben maradt.
A gyümölcslevek mindhárom kategóriája csökkenéssel kezdett az idén, a 100 százalékos gyümölcslevek értékesítése 7 százalékkal, a nektároké 20 százalékkal, a gyümölcsitaloké 6 százalékkal esett. A második és harmadik negyedév bővülése ellenére az összforgalom a járvány előtti időszakhoz képest átlagosan 3 százalékkal csökkent, legnagyobb mértékben a nektároké.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évente mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon - közölték.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 26. 10:01, szombat | Belföld
A Meta beszünteti a politikai hirdetéseket az EU-ban az uniós szabályozás miatt
A többek között a Facebook és az Instagram platformokat üzemeltető META, pénteken bejelentette, hogy októbertől beszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban.
2025. Július 26. 09:58, szombat | Belföld
Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10 milliót, már most Magyarország népességét meghaladó vendégforgalmat bonyolított a turisztikai szektor - közölte a Visit Hungary az MTI-vel pénteken.
2025. Július 26. 09:57, szombat | Belföld
Orbán Viktor: nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát
Nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát, semmint az akaratunk ellenére meghúzott államhatárokon belül élő magyarság szempontjai és érdekei
2025. Július 26. 09:51, szombat | Belföld
Kövér László: a keleti nyitás sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása
Magyarország számára a keleti nyitás politikájának sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása