Városlista
2025. július 26, szombat - Anna, Anikó

Hírek

2015. November 23. 07:38, hétfő | Bulvár
Forrás: MTI

Óránként nyolc márka jelenik meg a két legnagyobb csatornán

Óránként nyolc márka jelenik meg a két legnagyobb csatornán

A két nagy országos kereskedelmi televízió nézőinek óránként átlagosan nyolc márkanév vált beazonosíthatóvá a műsorokból 2015 első félévében; az RTL Klubnál 8,5, a TV2-nél 7,4 volt ez a szám

- áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának honlapján publikált kutatási összegzésében.

A kutatás során 54 műsorszám 5138 adásában 16 251 termékmegjelenítést azonosítottak be; az RTL Klubnál 1063, a TV2-nél pedig 1094 márka jelent meg, előbbinél 9053, utóbbinál 7198 alkalommal. E hat hónap alatt a kutatók 1864 márkát azonosítottak be a műsorokban, de ezek csaknem harminc százaléka csupán egyetlen alkalommal volt látható a képernyőn, míg 41 márka 100-200 alkalommal jelent meg, ennél nagyobb számban pedig hét brandet lehetett látni.

Az összegzés szerint 770 hirdető csak az RTL Klub, 801 pedig kizárólag a TV2 műsoraiban tűnt fel, míg 293 márka mindkét vezető televízióban megjelent. A leggyakrabban megjelenő termékosztály mindkét adó esetében a személygépkocsiké volt, ezt követték az egyéb szolgáltatások, a harmadik helyre az RTL Klubnál a férfi-nő ruházat, a TV2-nél a kávé futott be.

A vizsgálat során összesen 694 megjelenési formát azonosítottak, ezek közül a leggyakoribbnak a feliratozás (3064 eset) számított, mellette kiemelkedett a márka szóbeli említése (1303), az autókon feltűnő feliratok - például márkajelzés formájában - (1170), vagy a ruházaton (1165) és az adott termék csomagolásán (433) észlelhető azonosító jelzések.

Az adatsorból kiderül, a TV2 a versenytársánál kisebb számban, de arányaiban nagyobb mértékben él az aktív megjelenítés lehetőségével, vagyis azzal, hogy a szereplők használják, viselik, fogyasztják vagy a beszélgetéseik során megemlítik a terméket; a 6782 tényleges termékmegjelenés közül 4103 esett az RTL Klubra, 2679 a TV2-re, ugyanakkor az aktív megjelenések ezen belül 77,7, illetve 82,5 százalék volt.
A termékmegjelenítésre figyelmeztető felirat "biztos, ami biztos"-elv szerinti alkalmazásával nem hagytak fel a médiaszolgáltatók, hiszen az RTL Klubnál 41 százalékot, a TV2-nél pedig 19 százalékot tett ki a feleslegesen (de nem törvénysértően) feliratozott produkciók aránya - állapították meg.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 25. 07:47, péntek | Bulvár

Elhunyt Hulk Hogan

Elhunyt a világhírű pankrátor, Hulk Hogan, aki nagyban hozzájárult a WWE sikeréhez – írja a New York Post.

2025. Július 24. 07:33, csütörtök | Bulvár

Elhunyt Ozzy Osbourne, a Black Sabbath legendás énekese

Elhunyt 76 éves korában Ozzy Osbourne, a brit Black Sabbath heavymetál zenekar legendás énekese - közölte kedden a BBC a többszörös Grammy-díjas művész családjának közleményére hivatkozva.

2025. Július 23. 07:34, szerda | Bulvár

Két magyar film is versenyez a velencei Arany Oroszlánért

2025. Július 21. 07:59, hétfő | Bulvár

Lopott mentőautóval száguldozott egy ittas férfi Romániában, tüskés útakadállyal állították meg

Figyelmeztető lövésekkel és tüskés útakadállyal sikerült csak megállítaniuk a román rendőröknek egy lopott mentőautóval száguldozó ittas férfit az ország déli részén található Zimnicea város bejáratánál