Hírek
2017. Szeptember 07. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Tudatosabban választanak használt autót a magyarok

Egyre tudatosabban választanak használt autót a magyarok, a kérdőívet kitöltők 59 százaléka szerint a megbízhatóság és a praktikum a legfontosabb szempont - derült ki a Totalcar és a JóAutók.hu közös felméréséből.
A kutatásban résztvevők 67 százaléka leginkább az autó szervizelőélete és jelenlegi állapota alapján dönt vásárláskor és csak 5 százalékuk állította azt, hogy az ár a legfontosabb döntési szempont. A válaszadók 11 százaléka pedig nem is a használt autó vételi árával kalkulált, hanem a hosszú távú fenntartási költségeit vette alapul a végső döntés meghozatalakor, míg az autó életkorát és a kilométeróra állását mindössze 8 százalékuk jelölte meg, mint a vásárlást támogató első számú szempontot. A kevésbé tudatos, érzelmi döntést sejtető "imidzs, presztízs" válaszlehetőséget csupán 16 százalék választotta.
A JóAutók.hu szakértői szerint ez jelentős előrelépés a korábbiakhoz képest, bár változó az emberek tudatossága és szakmai ismerete ezen a területen, mégis érezhetően nő az igény az ellenőrzött forrásból származó, dokumentált autók iránt.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók 34 százaléka 3-5, míg 46 százalékuk 5-10 évente cseréli le a kocsiját. Ársáv szempontjából a megkérdezettek 16,4 százaléka fél és egymillió forint között keresgél, egy és hárommillió forint között nézelődik az 56 százalék, illetve 15 százalék a három és ötmillió forintot elérő ajánlatok között válogat. Üzemanyag szempontjából még mindig a benzines autók vezetik a kedveltségi listát, a válaszadók 71 százaléka az ilyen üzemanyaggal hajtott kocsikban bízik, és csupán 18 százalékuk választotta a dízeles modelleket.
A felmérés idén nyáron, a felnőtt hazai lakosságot reprezentáló, 16 278 ember online megkérdezésével készült.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 26. 10:01, szombat | Belföld
A Meta beszünteti a politikai hirdetéseket az EU-ban az uniós szabályozás miatt
A többek között a Facebook és az Instagram platformokat üzemeltető META, pénteken bejelentette, hogy októbertől beszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban.
2025. Július 26. 09:58, szombat | Belföld
Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10 milliót, már most Magyarország népességét meghaladó vendégforgalmat bonyolított a turisztikai szektor - közölte a Visit Hungary az MTI-vel pénteken.
2025. Július 26. 09:57, szombat | Belföld
Orbán Viktor: nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát
Nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát, semmint az akaratunk ellenére meghúzott államhatárokon belül élő magyarság szempontjai és érdekei
2025. Július 26. 09:51, szombat | Belföld
Kövér László: a keleti nyitás sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása
Magyarország számára a keleti nyitás politikájának sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása