Városlista
2025. július 26, szombat - Anna, Anikó

Hírek

2012. Február 08. 08:14, szerda | Belföld
Forrás: mno.hu

Visszaesőben az iPad

Visszaesőben az iPad

Az idei eladásoknak már felét sem teszi ki az Apple táblagépe, de még így is elképesztő mennyiségben találnak gazdára, állítják piaci elemzők.

Közismert, hogy a táblapiacot gyakorlatilag az Apple teremtette meg az iPaddel, hiába létezett a kategória már egy évtizede. Ennek megfelelően kezdetben uralta is a szegmenst a vállalat, ám 2012-ben várhatóan elveszti abszolút többségét. Piaci elemzők szerint idén 60 millió almás tablet talál majd gazdára, ami a becsült teljes, 125 milliós értékesítésnek már kevesebb mint 50 százalékát teszi ki. Peter Misek, a Jeffries piackutatója eredetileg még komolyabb„visszaesést várt: tavaly még azt jósolta, hogy 150 millió táblagépet adnak el a forgalmazók az idei évben (változatlan iPad-eladási adatok mellett).

Hiányzik a szolgáltatói támogatás

„PC-gyilkos”, a „netbookok kiszorítója” – néhány tablet-titulus az elmúlt egy évből. Tény, hogy szinte a semmiből jött létre a szegmens, és nagyon rövid idő alatt vált közkedveltté, kiszorítva, légüres térben hagyva számos korábbi platformot. Ám azért olyan forrón nem eszik a kását, az asztali gépek haláláról még szó sincsen. Két tényező is hátráltatja a táblagépek terjedési ütemének kiteljesedését. Egyrészt az „Android-ökoszisztéma” még nem nőtt fel arra a szintre, ahol az iPad található, s ez mindenképpen visszafogja a Google-féle operációs rendszerrel bíró eszközök gyorsabb adoptálását.

Misek szerint visszafogó tényező a rossz árképzési stratégia is. Az androidos tabletek készítői első nekifutásra az iPad árszintjét lőtték be, sőt némelyik a feletti árcédulával kellette magát – kevés sikerrel. Erre rájátszott még a korlátozottabb funkcionalitás is (noha hardveres szinten gyakran többet tudtak, mint nagy riválisuk), nem csoda tehát, hogy a vevők nem tolongtak értük. A kezdeti kudarcok után drasztikus árcsökkentésbe kezdtek a gyártók (elég csak a Hewlett–Packard esetére gondolni – bővebben itt és itt), ám ezek sokkal inkább raktárkisöprési akciók voltak, mintsem tartós „jóárasítások”.

Táblák mindenütt
- Windows 8 – PC-n kudarc lesz?
- Huawei: színes tabletek és gyors mobilok
- Hozd a saját eszközöd!

Ugyanakkor egy nem várt trend is a táblagépek ellen dolgozik. Az Egyesült Államokban mindenki arra számított, hogy az androidos eszközök megjelenésével a mobilszolgáltatók kínálatában nagyobb hangsúlyt kapnak a tabletek, jellemzően 1–2 éves hűségszerződéssel (és így alacsonyabb árral). Különösen az LTE hálózatok terjedése indokolta volna ennek a konstrukciónak a terjedését, azonban e tekintetben mindmáig igen vérszegény a szolgáltatók termékpalettája.

Tabletet mindenkinek!

Persze a három nagynak – Apple, Samsung, Amazon – még így sem kell aggódnia, hiszen a 125 milliós tervezett eladási adat 79 százalékos éves szintű növekedést jelent. Az ütem értelemszerűen elkezd lassulni, ahogy telítődik a piac (noha a maximális penetrációtól még érezhetően messze vagyunk), és ez jelentkezik az elemzői adatokban is. A piackutató szerint jövőre 170 millió táblagép talál majd gazdára, 2014-re pedig 220 millió darabos szállítással számolnak.

Ezzel analóg módon az Apple részesedése is tovább esik. Idén várhatóan 48 százalékot szerez meg a becsült 60 milliós eladással (tavaly még 58 százalékos volt az almás táblagépek részaránya). Jövőre ez 42 százalékra esik vissza, miközben az értékesített iPadek mennyisége 71 millióra nő, 2014-ben pedig csupán 37 százalékos piaci részesedésre lesz elég a becsült 82 milliós eladás, véli Misek.

Jó hír, hogy az átlagár várhatóan tovább csökken. Az elemző hangot adott azon véleményének, miszerint az iPad 3 megjelenésével nem fog eltűnni a jelenlegi generáció, ám már alacsonyabb áron lehet majd megvásárolni. Ez a versenytársak árképzési stratégiájára is hatással lehet.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 26. 10:01, szombat | Belföld

A Meta beszünteti a politikai hirdetéseket az EU-ban az uniós szabályozás miatt

A többek között a Facebook és az Instagram platformokat üzemeltető META, pénteken bejelentette, hogy októbertől beszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban.

2025. Július 26. 09:58, szombat | Belföld

Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba

Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10 milliót, már most Magyarország népességét meghaladó vendégforgalmat bonyolított a turisztikai szektor - közölte a Visit Hungary az MTI-vel pénteken.

2025. Július 26. 09:57, szombat | Belföld

Orbán Viktor: nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát

Nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát, semmint az akaratunk ellenére meghúzott államhatárokon belül élő magyarság szempontjai és érdekei

2025. Július 26. 09:51, szombat | Belföld

Kövér László: a keleti nyitás sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása

Magyarország számára a keleti nyitás politikájának sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása